کشکول پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد، دکوراسیون، اشپزی، پزشکی و ....
غیرفعال کردن Quick Access در ویندوز 10
دو شنبه 10 خرداد 1394 ساعت 19:23 | بازدید : 241 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 ویندوز اکسپلورر, هارد‌دیسک

تنظیمات ویندوز اکسپلورر ویندوز 10

 
شاید بسیاری از کاربران اولین تغییر ویندوز 10 را در ویندوز اکسپلورر آن مشاهده کنند. برخلاف نسخه‌های قبلی ویندوز که با مراجعه به ویندوز اکسپلورر (دوبار کلیک روی آیکون My Computer یا Computer) فهرستی از درایوهای هارد‌دیسک برای کاربر به‌نمایش در می‌آمد، در این نسخه گزینه‌ای با عنوان Quick Access وجود دارد که فهرستی از پوشه‌ها و فایل‌‍‌هایی را که بتازگی استفاده کرده‌اید برای شما به‌نمایش در می‌آورد.

 

این قابلیت برای بسیاری از کاربران مفید است، زیرا قصد ندارند همیشه به درایوهای مختلف هارد‌دیسک مراجعه کنند و ترجیح می‌دهند در ابتدای فهرست ویندوز اکسپلورر، فایل‌هایی را که بتازگی به آنها دسترسی داشته‌اند، مشاهده کنند. اما در مقابل، بعضی از کاربران نیز همان درایوهای همیشگی را ترجیح می‌دهند و با قابلیت Quick Access در ویندوز جدید راحت نیستند. اگر شما هم جزو این کاربران هستید و می‌خواهید ویندوز اکسپلورر را همچون گذشته استفاده کنید، از روش زیر کمک بگیرید:

 

1 ـ ابتدا یک پنجره ویندوز اکسپلورر باز کنید (می‌توانید کلیدهای WIN+E را فشار دهید).

 

2 ـ از ریبون بالایی به تب View بروید و Options را کلیک کنید.

 

3 ـ در پنجره Folder Options به تب general رفته و همان ابتدا منوی مقابل گزینه pen File Explorer را کلیک کرده و گزینه This PC را انتخاب کنید.

 

 ویندوز اکسپلورر, هارد‌دیسک

 
4 ـ با کلیک روی OK تغییرات را ذخیره کرده و از اکسپلورر آشنای گذشته لذت ببرید.

منبع:jamejamonline.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اضافه کردن قابلیت انتخاب در Windows Explorer
دو شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 8:47 | بازدید : 245 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

ترفندهای ویندوز, چک باکس ویندوز اکسپلورر

فعال کردن چک باکس در ویندوز اکسپلورر

 

شاید شما هم با این مشکل روبه رو شده اید که برای انتخاب چند فایل در ویندوز اکسپلورر وقتی کلید ctrl را نگه داشته اید اشتباها درگی کرده اید و تعداد زیادی کپی ساخته اید و نتوانسته اید انتخابی درست داشته باشید!

 

خوشبختانه کاربران ویندوز ویستا به بعد یعنی ویندوز 7 و 8 و 8.1 و قطعا ویندوز آینده یعنی ویندوز 10 میتوانند به راحتی چک باکس ویندوز اکسپلورر را فعال کنند و با زدن تیک کنار فایل ها انتخابشان را انجام دهند.

 

فعال‌سازی چک‌باکس درWindows Explorer, چک باکس ویندوز اکسپلورر

انتخاب چند فایل در ویندوز اکسپلورر

 

مراحل انجام کار در ویندوز 7 و ویستا به ترتیب زیر است:
۱- به کمک کلیدهای ترکیبی Windows + E پنجره ویندوز اکسپلورر را باز کنید.
۲- در منوی Organize بر روی گزینه Folder and search options کلیک کنید.
۳- در ادامه وارد تب View شوید.
۴- گزینه Use check boxes to select items را فعال کنید.
۵- در پایان بر روی گزینه Apply و سپس Ok کلیک کنید.

 

مراحل انجام کار در ویندوز 8 و 8.1 به ترتیب زیر است:
۱- به کمک کلیدهای ترکیبی Windows + E پنجره ویندوز اکسپلورر را باز کنید.
۲- در ادامه وارد تب View شوید.
۳- گزینه Item Check Boxes را فعال کنید.

 

ترفندهای ویندوز, چک باکس ویندوز اکسپلورر

 

چک باکس ها فعال شدند از این پس کافیست برای انتخاب تیک بزنید و عملیات را انجام دهید.

منبع:ariamoons.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


 آموزش قرار دادن پسورد روی فایل‌ها و پوشه‌ها در ویندوز
دو شنبه 14 خرداد 1394 ساعت 6:53 | بازدید : 147 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

رمز گذاری پوشه, آموزش کامپیوتر

قرار دادن پسورد روی فایل‌ها

 

شاید شما نیز دوست داشته باشید که بر روی فایل‌ها یا پوشه‌های خود، رمز بگذارید. در این مقاله قصد داریم تا یکی از ساده‌ترین روش‌های این کار را به شما آموزش دهیم.

برای این کار، شما ابتدا باید نرم‌افزار EncryptOnClick را دانلود کنید.

 

بعد از دانلود و نصب برنامه، می‌توانید آن‌را اجرا کنید. بعد از اجرا یک منوی ساده برای شما باز می‌شود و شما در آن می‌توانید بر روی یک فایل یا پوشه پسورد قرار دهید یا پسورد یک فایل یا پوشه را بردارید

 

رمز گذاری پوشه, فایل‌های ویندوز

 

برای مثال، ما قصد داریم تا بر روی یک فایل پسورد قرار دهیم. با انتخاب گزینه‌ی File، شما به تمام فایل‌های ویندوزتان دسترسی پیدا کرده و می‌توانید فایل مورد نظر را انتخاب کنید.

 

دانلود نرم افزار, فایل‌های ویندوز

رمزگذاری روی فایل ها و پوشه ها در ویندوز

 

حالا با انتخاب یک فایل، شما می‌توانید بر روی آن پسورد مورد نظرتان را قرار دهید و با انتخاب OK، فایل شما رمز گذاری می‌شود.

 

ترفندهای کامپیوتری, رمزگذاری فایل ها

 

سپس، آیکون فایل شما به شکل زیر تغییر می‌کند و برای دسترسی به آن، باید پسورد را وارد کنید.

 

قرار دادن پسورد روی فایل‌ها, رمزگذاری فایل ها

گذاشتن پسورد بر روی پوشه های ویندوز

 

بدین ترتیب، فایل شما، به راحتی هرچه تمام‌تر، رمز گذاری می‌شود؛ اما شاید شما دوست داشته باشید که پسورد را از روی فایلتان بردارید. برای این کار، گزینه‌ مشخص شده در تصویر زیر را انتخاب می‌کنید و سپس، با وارد کردن پسورد قبلی، دیگر فایل دارای رمز نخواهد بود.

 

قرار دادن پسورد روی فایل‌ها, رمزگذاری فایل ها

 

منبع:asriran.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


اجرای آفیس 2015 با صفحه‌ خالی
سه شنبه 7 ارديبهشت 1394 ساعت 19:36 | بازدید : 185 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

 

آفیس 2015 , نرم‌افزار آفیس

مجموعه نرم‌افزاری آفیس 2015

 

در نسخه‌های مختلف مجموعه نرم‌افزاری آفیس هنگامی که روی هریک از برنامه‌های Word، Excel یا PowerPoint دو بار کلیک می‌کنید، صفحه‌ای خالی از آن برنامه برای شما به‌ نمایش درمی‌آید.

 

این ساختار در نسخه‌ 2015 مجموعه آفیس کمی فرق کرده است، زیرا با اجرای هر یک از برنامه‌های این نسخه، صفحه‌ شروع یا همان Start Screen شامل فهرستی از اسناد و صفحات از پیش‌طراحی شده در الگوهای مختلف است که یکی از آنها نیز گزینه blank document به‌شمار می‌رود.

 

اگر شما نیز ترجیح می‌دهید بدون مشاهده‌ صفحه‌ شروع، یک صفحه‌ خالی جدید برایتان باز شود و از نرم‌افزار مورد نظر استفاده کنید، می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید تا Start Screen را غیرفعال کنید. (این روش در آفیس 2015 نسخه‌ مک قابل اجراست اما با کمی تغییرات در عنوان گزینه‌های اشاره شده در نسخه‌های دیگر نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.)...



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سرویس‌های پیام‌رسان محبوب را به کامپیوتر خود بیاورید
پنج شنبه 31 فروردين 1394 ساعت 20:11 | بازدید : 321 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

حتما شده ساعت‌ها پای کامپیوتر خود کار داشته باشید و از طرف دیگر بی وقفه روی گوشی پیام‌های مختلف از سرویس‌های پیام‌رسانی که در آنها عضو هستید برایتان ارسال شود. احتمالا علاقمند هستید که برنامه‌های واتس‌آپ، لاین، وایبر، فیسبوک، اسکایپ و... را بر روی سیستم عامل خود داشته باشید.

 

سرویس‌های پیام‌رسان,استفاده از واتس‌آپ روی کامپیوتر


شاید بنا به دلایل مختلف از انواع مسنجرها یا پیام‌رسان‌ها روی گوشی خود استفاده می‌کنید و در گروه‌های زیادی عضو هستید و برای ارتباطات دوستانه یا کاری خود از آنها استفاده می‌کنید. اما از طرف دیگر ساعت‌های زیادی را پای سیستم دسکتاپ خود می‌گذارنید و چک‌کردن مداوم گوشی برایتان سخت است...



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه با رایانه شخصی خود فایل‌های GIF تولید کنیم؟
یک شنبه 26 بهمن 1393 ساعت 21:29 | بازدید : 426 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

بیشتر کاربران رایانه با فایل‌هایی با فرمت GIF سروکار داشته‌اند. فایل‌های کم حجمی که تا چند ثانیه تصویر متحرک بدون صدا را برای شما نمایش می‌دهند و از اجزای تشکیل‌دهنده بیشتر صفحات وب به‌شمار می‌آیند. این اسم مخفف Graphics Interchange Format یا فرمت تبادل گرافیکی بوده و سازندگانش آن را GIF می‌خوانند.

 

شرکت CompuServe این فرمت را اولین بار سال 1987 معرفی کرد. از آن زمان تاکنون این فرمت فایل که بر مبنای تصاویر bitmap است، به‌دلیل توانایی‌های قابل توجه مانند فشرده‌سازی بدون از دست‌رفتن کیفیت فایل، پشتیبانی انواع برنامه‌ها از آن و قابلیت انتقال بالا به‌دلیل حجم کم، مورد استفاده روزافزون در فضای اینترنت قرار گرفته است.

استفاده از این فرمت به شما این امکان را می‌دهد یک تصویر متحرک یا حتی یک ویدئو کلیپ کوتاه را در یک پست یا صفحه وب قرار دهید. به‌ این‌ ترتیب با حجم انتقال داده پایین، قابلیت انتقال محتوای قابل توجهی را در اختیار خواهید داشت. برخی صاحب‌نظران شبکه‌های اجتماعی اعتقاد دارند استفاده گسترده‌تر از این نوع فایل برای تبادل تصاویر متحرک کوتاه در مکالمات روزمره و میان کاربران دنیای مجازی، فصل تازه‌ای را در استفاده از این فرمت ایجاد کرده است. در ادامه به شما نشان می‌دهیم چطور می‌توانید با استفاده از رایانه شخصی و سرویس‌های آنلاین رایگان، براحتی هر تصویری را به این فرمت تبدیل کنید، زیرا ممکن است هر قدر هم جستجو کنید، آنچه را دنبالش هستید، پیدا نکنید.

 

گام اول: قدم اول، مسلما دانلود کلیپی است که می‌خواهید به GIF تبدیل کنید. برای این کار بهتر است سراغ سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو بروید. البته بیشتر این سایت‌ها اجازه دانلود ویدئوها را به شما نمی‌دهند و باید دست به دامان افزونه‌های مختلف برای دانلود شوید.

 

گام دوم: حالا نوبت برش زدن کلیپ به اندازه مورد نظر است تا تبدیل و کار کردن با آن ساده‌تر باشد. پیشنهاد ما استفاده از Free Video Cutter به‌عنوان یک راه‌حل ساده و بدون هزینه است.

 

گام سوم: حال که کار آماده کردن فایل ویدئویی به پایان رسیده، وقت آن است که فایل GIF را درست کنیم. برای این کار در نرم‌افزار Adobe Photoshop CC ویدئوی مورد نظر را بالا می‌آوریم. برای انجام این کار در نوار ابزار به File»Import»Video Frames to Layers بروید.

 

گام چهارم: فتوشاپ به شما یک صفحه تعاملی نمایش خواهد داد که در آن قادر هستید درصورتی‌که تاکنون طول فایل ویدئو را به اندازه مورد نظر برش نداده‌اید، این کار را انجام دهید. در ضمن کاربر می‌تواند تعداد فریم‌های استفاده شده برای ایجاد فایل GIF را نیز کنترل کند. این کار کمک می‌کند کاربران بتوانند اندازه فایل را مدیریت کنند. البته با ایجاد این محدودیت، تصویر متحرک ایجاد شده پیوستگی کمتری خواهد داشت.

 

گام پنجم: پس از انجام فرآیند تبدیل، ویدئوی شما باید به تعداد زیادی لایه در فتوشاپ تبدیل شده باشد. حال در نوار ابزار بالای صفحه به آدرس File»Save for Web بروید.

 

گام ششم: در پنجره‌ای که باز می‌شود، تنظیمات متعددی وجود دارد. در اینجا می‌توانید با استفاده از سه تنظیم زیر، اندازه فایل خود را که باید کمتر از دو مگابایت باشد، تنظیم کنید.

Dimensions : این قابلیت به اندازه فایل به‌عنوان مجموعه‌ای از تصاویر ثابت مربوط است که پایین‌آوردن آن، گزینه اندازه فایل را به‌صورت قابل توجهی پایین خواهد آورد. درصورتی‌که قصد تولید فایل GIF با کیفیت 1080p را ندارید، این اولین گزینه شما خواهد بود.

 

Dither : این گزینه کیفیت تصویر را کم و زیاد می‌کند. هر چه عدد این گزینه بالاتر باشد، ویدئوی GIF شما ظاهر بهتری خواهد داشت. گرچه اندازه فایل نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

 

Lossy : این گزینه اما برای کاهش حجم، کیفیت تصویر را کاهش می‌دهد. یافتن توازنی مناسب نکته اساسی است.

 

گام هفتم: روی دکمه Save کلیک کنید، فایل شما آماده است.

 

روش ساده‌تر و مجانی
بسیاری از کاربران، نرم‌افزار فتوشاپ را روی سیستم خود ندارند، یا خواهان چنین نرم‌افزار پیچیده‌ای برای ویرایش عکس‌های خود نیستند. خوشبختانه، یک راه‌حل ساده‌تر و رایگان به نام GIFfing Tool وجود دارد. آن را دانلود، نصب و اجرا کنید.

 

گام اول: با باز کردن برنامه GIFfing Tool، راه‌های بسیاری برای ضبط ویدئو خواهید داشت. همچنین می‌توانید فایل‌های GIF را باز و آنها را ویرایش کنید.

 

گام دوم: با انتخاب این گزینه، با باز کردن ویدئو در یوتیوب، یک قاب در تصویر ویدئوی نمایش داده پدیدار می‌شود و می‌توانید ده ثانیه از تصویر موجود در آن را ضبط کنید.

 

گام سوم: پس از انجام این کار، یک پنجره جدید ویرایش فایل نمایش داده می‌شود که تصویر ضبط شده را در خود دارد. اولین کاری که ممکن است بخواهید انجام دهید، تنظیم طول ویدئوی GIF ایجاد شده با استفاده از نوارهای بالای پنجره است.

 

گام چهارم: پس از این، تنها کاری که باقی می‌ماند کاهش حجم فایل به‌وسیله کاهش اندازه تصویر و کیفیت است تا مطمئن شوید فایل شما زیادی بزرگ نیست. البته توانایی‌های این برنامه به همین‌جا ختم نمی‌شود، می‌توانید درصورتی‌که بخواهید متن را به تصاویر اضافه کرده، افکت گذاشته یا آن را crop کنید.

 

گام پنجم: هنگامی که کارتان به پایان رسید، روی دکمه Save کلیک کنید تا فایل GIF شما ایجاد شود.
منبع:jamejamonline.ir



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


چگونه کامپیوترمان را ویروس کشی کنیم؟
یک شنبه 18 خرداد 1393 ساعت 22:17 | بازدید : 733 | نویسنده : [cb:post_author_name] | ( نظرات )

در این مطلب قصد داریم که به شما نحوه استفاده صحیح از آنتی ویروس مایکروسافت را آموزش دهیم. نکته قابل تامل این است که با اینکه قبلا هم گفته شد که در بین آنتی ویروس های موجود در بازار، آنتی ویروس شرکت مایکروسافت به عنوان نقطه صفر شناخته می شود اما مطمئنا از آنتی ویروسی مانند نود۳۲ که اغلب کاربران ایرانی از نسخه کرک شده آن استفاده می کنند بهتر است و توصیه ما استفاده از آنتی ویروس مایکرو سافت می باشد.

 

در این مطلب قصد داریم راهکارهایی برای استفاده بهتر از این آنتی ویروس را به شما آموزش دهیم، پس با ما باشید.

 

شاید اولین مشکلی که برای کاربران تازه کار ویندوز ۸ و ویندوز۸٫۱ هنگام اتصال یک حافظه خارجی به سیستمشان به وجود می آید، باز شدن خودکار و اتوماتیک آن حافظه جانبی باشد و این نگرانی را برای کاربران به وجود می آورد که احتمال ویروسی شدن سیستمشان تشدید می شود.

 

اما برای جلوگیری از باز شدن خودکار یک حافظه جانبی مراحل زیر را دنبال کنید.
۱- به Control Panel ویندوز بروید (برای این کار می توانید از کلیدهای ترکیبی Wind + I را فشار دهید و سپس Enter را بزنید.

2- به قسمت AutoPlay بروید.

 

3- در این پنجره در قسمت Removable Drives  و از نوار کرکره ای موجود می توانید تنظیم موردنظرتان را اعمال کنید. در این نوار سه گزینه وجود دارد که به ترتیب در زیر آمده اند:

Take no action: هنگام اتصال یک حافظه خارجی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و برای دسترسی به این حافظه شما باید به My Computer بروید و از آنجا وارد شوید.

 

Open folder to view files: هنگام اتصال حافظه به صورت اتوماتیک وارد آن خواهد شد.

 

Ask me every time: هنگام اتصال حافظه به سیستم، برای باز کردن آن ابتدا از شما اجازه میگیرد.

 

4-  پس از انتخاب گزینه سوم بر روی دکمه Save کلیک کنید.

 

تا اینجا نیمی از مشکل کار حل شد و اما مشکل بعدی این است که اساسا کاربران نحوه استفاده از آنتی ویروس داخلی ویندوز را نمی دانند و یا اینکه نبود امکان اسکن از طریق منوی راست کلیک باعث گیج شدن آن ها می شود.

 

برای اضافه کردن گزینه اسکن از طریق Defender ویندوز به منوی راست کلیک مراحل زیر را دنبال نمایید:

 

1- ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run ظاهر شود.

 

2- در پنجره‌ی Run عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.

 

3- حالا در ویرایشگر رجیستری به مسیر زیر بروید:

    HKEY_CLASSES_ROOT*shell

 

4- حال بر روی shell راست کلیک کرده و گزینه New و سپس Key را انتخاب کنید تا یک کلید جدید ایجاد شود.

5- نام این کلید جدید را scanwithwindowsdefender قرار دهید.


6- اکنون در حالتی که scanwithwindowsdefender در حالت انتخاب است، بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و گزینه New و سپس String Value را انتخاب کنید.

 

7- نام این مقدار جدید را Icon را قرار دهید.


8- حالا بر روی Icon دوبار کلیک کرده و در پنجره‌ی باز شده، در قسمت Value data این عبارت را وارد کرده و روی OK کلیک کنید:

%ProgramFiles%Windows DefenderMSASCui.exe,0

 

9- اکنون مجدد بر روی فضای خالی از صفحه راست کلیک کرده و گزینه New و سپس String Value را انتخاب کنید.


10- نام این مقدار جدید را MUIVerb قرار دهید.


11- بر روی MUIVerb دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data عبارت Scan with Windows Defender را وارد کرده و روی OK کلیک کنید.

 

12- اکنون از قسمت سمت چپ پنجره بر روی scanwithwindowsdefender راست کلیک کرده و گزینه New و سپس Key را انتخاب کنید تا یک کلید جدید ایجاد شود.


13- نام این کلید جدید را Command قرار دهید.

14- اکنون در حالتی که Command در حالت انتخاب است، از قسمت راست پنجره بر روی مقدار Default دوبار کلیک کنید.


15- در قسمت Value data این عبارت را وارد نموده و OK کنید:

    “C:Program FilesWindows DefenderMpCmdRun.exe” -scan -scantype 3 -file “%1″

 

(فرض بر این است که ویندوز شما در درایو C نصب شده، در غیر این صورت به جای C ، حرف درایوی که ویندوز در آن نصب شده را وارد کنید.)

مراحل به پایان رسید. ویندوز را ریستارت کنید.

حالا اگر روی یک فایل راست کلیک کنید، گزینه‌ Scan with Windows Defender نیز در کنار سایر گزینه ها مشاهده میشود. با کلیک بر روی آن، فایل مورد نظر با Windows Defender اسکن خواهد شد.
منبع:ariamoons.com



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تماس با ما

سلام دوستان عزیز می خواستم بهتون اطلاع بدم به لطف خدای مهربان پورتال کشکول توانست در مسابقات وبلاگ نویسی استانی رتبه ی اول را کسب کنه !!! شاد باشید و تندرست

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پورتال جامع کشکول و آدرس kashkoul.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 469
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 135
:: بازدید ماه : 2329
:: بازدید سال : 8591
:: بازدید کلی : 108687